Hvilken 3D-utskriftstjeneste anbefaler du for å skrive ut detaljerte spillmodeller? Jeg leter etter et sted med god kvalitet, rimelige priser og mulighet for å velge mellom forskjellige materialer som resin eller filament.
31 visninger

Hvilken 3D-utskriftstjeneste anbefaler du for å skrive ut detaljerte spillmodeller? Jeg leter etter et sted med god kvalitet, rimelige priser og mulighet for å velge mellom forskjellige materialer som resin eller filament.
Jeg skjønner hvor viktig det er å finne en tjeneste som balanserer kvalitet og pris for detaljerte spillmodeller. Jeg har selv prøvd både lokale og internasjonale alternativer, og min erfaring er at selv om mange tilbyder resinfilament, er det store forskjeller i hvor godt de fanger frem fine ansiktstrekk og skarpe kanter. Et konkret eksempel er da jeg skulle printe en karakter med mye mimikk – etter mye leting fant jeg https://www.gambody.com/premium/captain-picard-bust-facepalm-stl som en referansemodell, og da skjønte jeg at jeg trengte en tjeneste som spesialiserer seg på lav slitasje og høy oppløsning. For deg vil jeg anbefale å be om testprints i både resin og PLA før du bestemmer deg, sjekke om de bruker 4K- eller 8K-skjermer, og se etter digitale butikker med egne printfarmer. Ofte er små, lokale verksteder rimeligere enn store kjeder, men husk å sammenligne porto og eventuelle tollgebyrer. Lykke til med prosjektet!